Ajánló

Alix Perez - Ravana EP#ZENEÁpr
20.
Hatalmas EP a mester 1985 kiadóján
A belga származású Alix Perez már 14 éves korában elkezdett dj-zni, 17 évesen pedig producerkedni, eleinte drum and bass szcénában vált híressé, majd átnyargalt a halftime és a dubstep térfelére is, hogy megmutassa, ki a legény a gáton. Hát Alix Perez! Első kiadását 2005-ben jegyzi-azóta volt neki pár- és 2016-ban megjelent az első zene saját kiadóján, az 1985-ön. A Ravana EP is itt jött ki, lássuk-hallgassuk!Fémes kattogások, földöntúli csipogások és zörejek, otromba basszusok, leginkább ezekkel a szavakkal tudnám jellemezni az első, címadó tracket (persze az EP végéig is igaz a dolog), amely bármilyen tisztességes táncteret szétrobbantana. Erre sajnos még várnunk kell egy kicsit, de azért képzeljük el jól az otthon melegéből.    A Lifeline vibráló és csapongó hangzása kiválóan ellensúlyozza a grimaszolást kivált(hat)ó első számot. Azért nem kell megijedni, itt sem marad az első perc "finomkodása", Alix papa hozza a szintet és megbuherálja a dolgokat. A végeredmény egy izgalmas és előremutató dubstep szám, amely ráadásul veszett jól is szól! Megint megmutatta a szerző, hogy megy ez a stílus is neki. A Post-Mortem ambient és fehér zajos beetetése után Alix megint bekeményít, már-már meghozza a kedvet, hogy t-rexkezeket imitálva sört locsoljon az ember. A trap-es ritmusszekciót sem bánja az ember, olyan szépen van megkomponálva a motyó.Alix Új-Zéland fenegyerekével, Headland-el közösen készítette az 'Ends' c. Számot. Hát jó lehet ott a Zé Zélandon, ha ilyen agymenések jönnek ki a boszorkánykonyhából. Nekem a kedvencem az EP-ről. A sound design, ahogy az egész EP-n, zseniális, az intróban rave-es áthallásokkal indít a páros, majd kapunk az arcunkba egy jó nagy adag old school dubstep hangzást. Így kell ezt csinálni, fiúk!  
Headland garbója#ZENEÁpr
08.
Már megint mit hozott
SYSTM031 - HEADLAND - GARBO/GRITSÓriási öröm számomra, hogy a Vivek Sharda aka V.I.V.E.K. által vezérelt SYSTEM MUSIC kiadó immáron harmadik alkalommal gondolta nyomásra érdemesnek Headland zenéit. Az új-zélandi géniusz az utóbbi években tűnt fel a dubstep minőségi platformjain és kímélet nélkül szállítja a jobbnál jobb korongokat.Bár hangzása és filozófiája egyértelműen a dubstep-forradalmár Commodo/Gantz/LAS éra szellemi forrásából táplálkozik, mégis megfigyelhető egyfajta sajátos hangulat, mely csak az új-zélandi fenegyerekre jellemző. Pedig még azt sem lehet mondani, hogy folyton ugyan azokhoz az eszközökhöz vagy sémákhoz nyúlna.Szóval, mint írtam megörültem ismét hogy az általam igen nagyra tartott producer ismét a nagynevű SZISZTEMEN jelenik meg, izgatottan nyitottam meg az audio-előnézeteket. A kezdeti lelkesedésem hamar a megszokott mélymelankóliába csapott át. A SYSTM031 annyira jó és érdekes zenéket hozott, hogy legszívesebben azonnal letöröltem volna az Ableton Live, iZotope programokat a személyi számítógépemről... majd végül az Audacity-t is kukáztam volna az összes többi kis VST-vel és még ki tudja mivel... aztán eladtam volna a stúdiófelszereléseket féláron... Később persze megnyugodtam és a gyermeteg agóniámat lelkesedéssé formálva elhatároztam hogy írok egy ajánlót, remélve hogy a Garbo és Grits ugyan olyan felejthetetlen élményt nyújt majd Nektek is  mint nekem. Garbo:Tipikusnak mondható Headland banger, mely egyszerre állja meg helyét a tánctéren és az otthoni fotelben. A már korábban említett Commodo hagyaték igényes új-zélandi manifesztációja. A lazy basszusokat érdekes  fúvószenei minták színesítik melyeket már csak a mesteri ütős szekció űberel. Általánosan elmondható Headlandről hogy igen szabadon és kreatívan bánik a dob és perka szekciókkal. Sokadik hallgatásra vettem észre hogy a cinek panorámázásával is játszik, a különböző csörgő-börgő dolgok balról jobbra (vagy jobbról balra, attól függ jól veszed-e fel a fülest) való vándorlása adja a szám izgalmas vibrációját. Ezt a trükköt már korábbi zenéinél is észre vettem, és nagyon " leakalappal".Grits:Megfelelő ellenpontja a lüktető Garbo-nak. Erre szokták mondani, hogy a kevesebb néha több. Imádni való, ahogyan a subbasszus és a folytott midbasszusra adott kis visszhang egy sajátos világot hoz létre mely egyszerre mondható vadnak és mégis nyugodtnak. Egy posztmodern, békés kiborgot képzelek el ahogyan napi rutinját végezve lemez kiszállítást végez egy földalatti kolóniában...A dobok egyszerű de nagyszerű lüktetése segíti az embert míg a fent vázolt ellentéten vagy az általam vízionált földalatti világ dolgain agyal.
#ajanlo #headland #systemmusik #dubstep #bassmusic #garbo #zeneiajanlo #bass
Zero - Bristol x Tokyo#ZENEMárc
20.
Ha a péntek esti buli helyett egy albumot hallgatsz csak meg, akkor ez a 64 trekkes monstre megjelenés telitalálat
A legtöbb basszuszenei igényt kielégítő egész estét zenei anyag létrejötte, és ennek oka sajnos elég szomorú: nemrég távozott az élők sorából Naoki E-Jima, a legendás japán lemezbolt, a Disc Shop Zero megálmodója és atyja.A lemezbolt és Naoki munkásságának a jelentőségét az is jól mutatja, hogy csupa olyan nevek szerepelnek a kiadványon, akiktől külön-külön is mindig nagyon várunk egy-egy rilízt, nemhogy így ekkora adagban. Feltűnik Chad Dubz, LQ, Arkwright, Mungo's Hi-Fi, Alpha Steppa, V.I.V.E.K., Lemzly Dale és BunZer0 neve is, csak hogy egy párat említsünk.A BPM és zsánerfetisiszták ez esetben nem számíthatnak sok jóra, ugyanis mindkettő szempontból elég vegyes a felhozatal, a laza dub-tól a morc grime-on keresztül a garázstémákig minden fellelhető, ami tényleg elég diverzzé teszi az anyagot. Gyenge vagy uncsi zenét annyira nem is tudnék róla mondani, inkább csak olyat, amin hallani, hogy rendes össze van rakva, meg van sound-designolva és működik is -csak nem nálam.Ahogy ez mostanra már világos, és minden trekk után egyértelműbb is, nagyon igényes és elég egyedi cucc ez, ami az értékét tekintve nevetséges összegért megvásárolható.
#ajánló #bristolxtokyo #dub #bass #dubstep #garage #valogatas #naokiejima
New forms - For Naoki#ZENEFebr
18.
Az Exit Records megint belecsapott a lecsóba, legújabb kiadványukat Naoki Ejimának dedikálják. A közelmúltban elhunyt japán zeneboltos és basszuszenei nagykövet nevét viselő album megintcsak előremutató, játékos és rohadtul húzós!
Az első, Hedonism című szám gyönyörűen szól és remek warmup számnak tűnik első pár hallgatásra, dBridge, Kabuki, Goth-Trad és CRZKNYproducerek kezei alól került ki. New forms - For Naoki by CRZKNY x dBridge x Goth-Trad x Kabuki A második trekkben beindul a japán nyelvű szövegelés, a 'machine gun tákk-tákk-tákk' angol kiszólásból pedig érzékelhető, hogy itt nem a kimonószabás csínját-bínját ecseteli MC Ralph. New forms - For Naoki by dBridge x Double Clapperz x Kabuki x MC Ralph A Forte egy analóg hangokkal és zörejekkel teletűzdelt agymenés, a közel 4,5 perc alatt folyamatosan változik a hangulat, szerencsére a következő szám is tartogat meglepéseket.
#zeneajánló #bass #drumandbass #exitrecords
SUBALT024 - Oxóssi#ZENEFebr
06.
EP ajánló
Igazi csemege fog napvilágot látni február végén a Berlin/London tengelyen működő SUBALTERN kiadónál. Kétségtelen, hogy a Gabriele (Mentha) által irányított német dubstep kiadó eddig is a legnagyobbak közé tartozott -a maga unkomformista, előre tekintő megjelenéseivel- , ennek ellenére erősen kapaszkodnom kellett az irodaszékembe amikor először végigpörgettem a "Sama" audió előzetesét. A rendkívül erős EP Oxóssi (BR/USA) kezei közül esett oda a dubstep nagyasztalára, és véleményem szerint az év egyik legnagyobb rilíze lehet. Stílusát tekintve kellően eklektikus, mégis egységes, és igazán meglepő, hogy a 4 számos EP-n nem találni töltelék zenét, olyan trekket amit az ember már a vásárláskor átpörgetésre kárhoztat. Egytől egyig nívós, tánctérrendező darab -köszönhető ez enyhe eklektikusságuknak is-.Oxóssi nem oly régen tűnt fel a dubstep égboltján, mégis olyan kiadók írtak alá vele, mint a Crucial Recordings,  Banana Stand Records, Gourmet Beats, Silent Motion, Deep Dark & Dangerous , és még sorolhatnánk...Elég a pátoszból, térjünk is rá a zenei anyagra:1. "Sama"Döntő hatása van egy kezdő számnak, főleg ha az egész EP róla van elnevezve. A Sama című szám első hallgatása tökéletesen manipulálta érzelmeimet és egyből megszerettem az egész EP-t. Szinte már láttam lelki szemeim előtt ahogy a bankszámlámmal nem törődve klikkelek a pre-order linkre..A Sama-ban szereplő törzsi fúvós hangszer misztikus hangja, a barlangból kiszűrődő dobok és csengő perkussziók archaikus világát tökéletesen egészítik ki a durván ugráló, szinte érdes basszusok. Must to buy darab még annak is, aki a digitálra esküszik.2. "Saut Dans Le Vide"Pihenősebb darab, okos hiphop inspirálta vibeokat lehet érezni a második trekk hallgatása közben. Elsőre a tördelt ritmusok és megfelelően csúsztatott open hihat, valamint repetatív zongora minták fogtak meg amitől úgy éreztem magam, mintha Nujabes bácsi (Isten nyugosztalja) és Oxóssi együtt töltött volna pár produktív hetet és találkozásuk egy zenében manifesztálódott volna.3. "Undead"Pihenés után tud jólesni a gondolkodás. Az Undead agyi orgazmusokat okozó szintézisei és modulációi imádnivalóak. Kellően merészen evez a már-már gagyi Super Mario ihlette trapes és a mesterfokon kidolgozott Hans Zimmeri matekozás között. A meg-megbicsakló lídet tökéletesen támogatja az analógnak ható folytonos sziszegés a magas frekvenciákon és a hangrendszer-rengető vaskos basszus az alsó tartományokban. Igazán érdekes, egyedi darab.4. "Rejoice"Az utolsó szám sem hagyja unatkozni az embert, a kellemesen visszatérő rhodes akkordok mögött érdekes dob-képletek és révbe ringató szub-basszusok gondoskodnak arról, hogy a fáradt, vagy a még el sem fáradt egyének csukott szemmel érezhessék egy kicsit az összetartozást. Kezdő és-vagy befejező szettekben tökéletes, minőségi trekk ez is.
#Oxossi #Subaltern #140 #dubstep #sama #ep #bass
Rebel Bass menni Afterhills#ESEMÉNYAug
28.
Messze kell mennünk az idei legnagyobb bulinkért, de eléggé úgy tűnik megéri
Sajnos itthon nem sikerült egyik nyári fesztiválon sem basszuskodni, így aztán kaptunk az alkalmon, hogy kb. 900 km-rel délkeletre menjünk egy (több) szett erejéig.Az Afterhills Festival a romániai Jasi városától kb. 30km-re lévő Dobrovat mellett kerül megrendezésre, idén harmadik alkalommal. A fesztivált idén rendhagyó módon 2 hétvégén rendezik meg, egy hét szünettel. A fesztiválra összesen több, mint 200 000 embert várnak, amivel Románia egyik legnagyobb zenei és művészeti megmozdulása. A nagyobb zenei színpadokon (Alpha, Beta, Gamma, Delta, Omega) olyan nevek lépnek fel, mint Morcheeba, Faithless, Gus Gus, vagy az egyik személyes kedvenc trip-hop előadóm Hugo Kant.
#Afterhills #fesztivál #SUBFM #dubstep #drumandbass #jungle #silentdisco #rave
Dolenz - Lingua Franca LP#ZENEMáj
13.
Dolenz Exit Records-os debütálása
#exitrecords #haltime #bassmusic #Dolenz #dBridge #bass #ajalno #LP #nagylemez #drumandbass
Mountaindub - Mystery Babylon#ZENEMárc
10.
A mindent vivő szófazene vasárnapi melankóliához
#dub #chillout #szófazene #flashback #nyár #smooth #mountaindub #summervibes